Wirtualne spotkania z przyrodą – tworzymy ilustrowany przewodnik po świecie roślin i zwierząt.
To kolejne zajęcia naszego kółka, na których ćwiczyliśmy nasze umiejętności dotyczące wyszukiwania oraz gromadzenia informacji z różnych źródeł. Tworzyliśmy ilustrowane dokumenty tekstowe w programie MS Word na temat roślin i zwierząt objętych ochroną. Nasze poszukiwania wiedzy nie ograniczały się tylko do wyszukiwania ich w Internecie, ale zgodnie ze „złotą” zasadą naszej Pani – ich wiarygodność powinna zostać sprawdzona w publikacjach drukowanych. Tak więc, Weronika została zaangażowana do poszukiwań książek, albumów, przewodników o ochronie przyrody w naszej szkolnej bibliotece. Nieocenioną pomoc uzyskaliśmy od Pani bibliotekarki, która pomogła nam w wyborze określonych pozycji, nawet była tak miła, iż niektóre z nich pozwoliła nam wypożyczyć do domu, mimo, że są dostępne jedynie w czytelni. Stworzyliśmy odpowiednią strukturę folderów na naszych kontach w szkolnych komputerach, tak aby gromadzić informacje w sposób uporządkowany. Pod koniec zajęć spakowaliśmy nasze katalogi i wysłaliśmy je na naszą pocztę, by w domu móc kontynuować gromadzenie informacji oraz dokonać selekcji i sprawdzić ich wiarygodność np. w książkach, które wypożyczyliśmy. Nasze prace zobowiązaliśmy się wykonać w ciągu tygodnia i przesłać je pocztą elektroniczną do naszego opiekuna – (Julka, kl.4a).
Najnowsze komentarze